top of page

חלי טל שלם

ביבליותרפיסטית ומשוררת

מלווה תהליכי כתיבה יצירתיים

עקבו אחרי בבלוג
חיפוש

על קסמים בימי קורונה - ספר ילדים נבואי

16 שנים לפני הספר "2020" שכתבה חמוטל שבתאי וחזה את התפרצות הקורונה, ראה אור בשנת אור ספר ילדים בשם "שמלת הקסמים" (1981, בהוצאת כתר). סיפור מיוחד שסיפר חמי גוטמן וכתבה תמר ברגמן.

ובסיפור ארמון ומלך ובת אהובה שאהבה לרכב על סוסה ברחבי הממלכה, לפגוש בתושבים ואף להעפיל אל ההרים.

ויום אחד הנסיכה חלתה

'אוי' ו'אי' היא אמרה

ולא קמה בבקר ולא אכלה ארוחה מלכותית ולא רכבה על סוסה

יום יומיים ושלושה

ואביה המודאג של הנסיכה התייעץ וקרא לרופא המלכותי שבדק וקבע – הנסיכה חולה בילפת סביבתית!

ורק שמלת קסמים עשויה להצילה. מיד התאספו חייטי הממלכה ותפרו לנסיכה שמלת זהב כמו השמש, ושמלת כסף כמו הירח ואפילו שמלת זיקוקים מתפוצצים. אבל כל השמלות הללו לא הבריאו אותה והנסיכה המשיכה להיות חולה.

עד שיום אחד נשמעה דפיקה חלושה על דלת הארמון. זאת היתה אשה זקנה שטענה בתוקף שבידיה שמלת קסמים. אך אויה – היא אחזה בידה רק גופיה ישנה וממורטת.

זכור אמרה האשה הזקנה למלך המודאג - זאת השמלה שתציל את הבת שלך.

הנסיכה הסכימה למדוד בתנאי אחד – שיכבסו את הגופיה. כלומר את השמלה.

אסור באיסור חמור התנגדה הזקנה והסבירה שאם תכובס – הקסם יתפזר במים.

אוףף.. אמרה הנסיכה בחוסר חשק ולבשה את הגופיה ומיד קמה ממקומה ואמרה איזה גופיה מעצבנת. היא אכלה ארוחת בקר ואמרה ממש מפריעה הגופית שמלה הזאת..

היא עלתה על הסוס ורכבה עליו רכיבה קצרה והתלוננה על השמלה שמדגדגת לסוס בבטן..

ותוך כדי הפעולות הללו – היא לא הבחינה שהיא כבר בריאה. כי ככה זה לפעמים, אנחנו עדיין תקועים בסיפור הישן שאנחנו מספרים לעצמנו ולעולם, כשבעצם אנחנו כבר לא שם..

הנסיכה לא נפרדה מן הגופיה הדהויה, ואנשים כמו אנשים החלו מתלחשים על כמות השמלות שיש בארונה – זהב כמו השמש, וכסף כירח ושמלת זיקוקים מתפוצצים וזאת הבחירה שלה?

יום אחד כשרכבה ברחבי הממלכה, שמה לב הנסיכה שהממלכה שוממה ואף אחד מהאנשים לא קם לעבודה והיא לא ידעה מה קרה עד שדפקה בפתח אחד הבתים והבינה..

אוי ואיי היא שמעה מכל עבר ומיד אמרה שזו לא - בעיה רק צריך שמלת קסמים

אבל הזקנה נעלמה כמו בלעה אותה האדמה.

הנסיכה חשבה ורכבה רכבה וחשבה היא היתה כה עצובה עד שהגיעה אל ההר הכי גבוה בממלכה ממנו ירד מפל גדול שזרם על הממלכה. ושם היא ידעה שתמצא תשובה.

ובאמת משהגיעה לשם - נכנסה הנסיכה למים יחד עם השמלה. היא זכרה את דברי הזקנה על התפזרות הקסם. המים הזורמים שטפו את השמלה הקסם התפזר וזרם יחד עם המים אל צינורות ההשקיה שבבתי האנשים. וכשהם פתחו את הברז ושתו מן המים הם החלו להרגיש הרבה יותר טוב. מרוב שמחה יצאו האנשים לרחוב לקבל את פני הנסיכה שחזרה רטובה ורועדת פרחים. כי היא הצילה אותם וכבר לא היתה צריכה שמלת קסמים. היא היתה הקסם בעצמה.

והנמשל לימי קורונה? ממש כמו ששרו שוטי הנבואה - "ות'משמעות של החיים שלך, אתה תשמע בעצמך"



0 תגובות
bottom of page